"Tiap-tiap jiwa akan merasai mati, dan sesungguhnya pada hari kiamat sahajalah disempurnakan pahalamu. Barangsiapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke
dalam syurga, maka sesungguhnya ia telah beruntung. Kehidupan di dunia itu hanyalah kesenangan yang memperdayakan"...(Ali-Imran:185)

اللهم اخثم لنا بحسن الخاثمة ولا ثخثم علينا بسوء الخاثمة

"Ya Allah, akhirilah hidup kami dengan husnul khatimah(akhir yang baik), dan janganlah Kau akhiri kami dengan suu-ul khatimah(akhir yang buruk)"

Sunday 16 October 2011

AKU HAMBA YANG HINA...

??????????


bismillahirrahmanirrahim....

emm....asal kluar2 je jumpe "question mark" ney??
bsar lak 2....??????????
emmmm........ntah..........xtaw nk update pe....(sbenarnye byk bnde nk dluahkan tp xterluah)...
ape ney???
ermm,,
sbenarnye aku nk luahkan isi hati yg sudah mula tertimbun dlm jiwa yang hina ini.....
jiwa aku memberontak akan dosa-dosaku.....tiada ketenangan yang menemaniku di kala ini..=(

sendiri menyepi...

sendiri menyepi...

tenggelam dalam renungan
ada apa aku seakan aku jauh dari ketenangan
perlahan kucari,mengapa diriku hampa...
mungkin ada salah,mungkin ku tersesat,
mungkin dan mungkin lagi...

Ya Allah,aku merasa
sendiri menyepi
ingin ku menangis,menyesali diri,mengapa terjadi

Lantas natijahnya,air mata mengalir deras membasahi pipi.....
Ya Allah...resahku xbertepi..kembalikan aku pada cahayaMu....

"sesungguhnya dengan mengingati Allah,hati menjadi tenang"
surah ar-Ra'd ayat 28

Ya Allah...apakah aku sudah jauh dariMu???nauzubillah Ya Allah....
apabila hati terluka,senang sahaja jiwa ini menyalahkan takdir. Menyatakan bahawa Allah tidak adil!!
sedangkan diri sendiri yang tidak pernah mencari sinar kebahagiaan itu....cintaAllah yg hakiki...
kita sering memandang buruk pada setiap perkara. Di saat iman menjerit-jerit minta difahami,nafsu meronta-ronta minta dituruti....
Ya Allah....lemahnya aku!!!
mengapakah hati ini terlalu cenderung dengan tuntutan nafsu lantas membiarkan iman terkulai kesedihan????

"Boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal itu baik bagimu,
dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik bagimu.
Allah mengetahui sedang kamu tidak"(Al-Baqarah: 216)

seringkali diri ini lupa untuk menitiskan air mata kerana Allah, seringkali juga ku lupa bahawa diriku semakin jauh dariNya...

"Bukankah Kami telah melapangkan untukmu dadamu?
dan Kami telah menghilangkan daripadamu bebanmu yang memberatkan punggungmu
dan Kami tinggikan bagimu sebutan(nama)mu 
kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan
maka apabila kamu telah selesai(dari sesuatu urusan), 
kerjakanlah dengan bersungguh-sungguh(urusan) yang lain 
dan hanya kepada Rabbmulah hendaknya kamu berharap"(QS.94:1-8)




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...